سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ |۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 10, 2024
نشست معاونان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان به وظایف تبلیغی طلاب و مسئولان حوزوی اشاره کرد و حضور در بین مردم را مهم دانست و گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و ورود طلاب جدید، تربیت طلاب عالمه، فرزانه و متدین از مسئولیت‌های والای ما به شمار می‌رود که تنها گذراندن دروس در این فرآیند، اثرگذار نیست بلکه رفتار، گفتار و عملکرد ما مسئولین نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در نشست معاونان مدارس علمیه خواهران استان گلستان که در ساختمان این مدیریت برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام حسن عسکری(علیه‌السلام) به برخی ویژگی‌های برجسته فکری و اجتماعی امام حسن عسکری(علیه‌السلام) پرداخت و در بیان اهمیت علم‌آموزی اشاره کرد و گفت: به وسیله علم اطاعت و عبادت خدا می‌شود و همچنین خیر دنیا و آخرت با علم است، همان‌طور که شر دنیا و آخرت با جهل و نادانی است.

وی با تاکید بر تعلیم علم به دیگران افزود: امام حسن عسگری فرمودند: «لیست العباده کثره الصیام و الصلاه و انما العباده کثره التفکر فی امر الله؛ عبادت به زیاد روزه گرفتن و نماز خواندن نیست بلکه زیاد اندیشه کردن در امر خداست». (تحف العقول، ص 518)؛ بر این اساس، یکی از اصول تعلیمات قرآن، دعوت به تفکر و تدبر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، برترین عبادت را مداومت تفکر درباره خدا و قدرت او معرفی کرد و توضیح داد: به این معنا که باید در صفات و افعال خدا همچون آفرینش اندیشید نه در ذات، زیرا هرگز توانایی درک عظمت او را نداریم.

خانم حسینی واعظ، پرورش نیروی تفکر و تعقل در افراد را از ویژگی‌های امام حسن عسکری(علیه‌السلام) برشمرد و گفت: در حوزه و نیز جامعه به این نوع از پرورش نیازمند هستیم تا افرادی دارای تعقل و تفکر پرورش دهیم؛ در این صورت پاسخگویی به شبهات موجود در جامعه آسانتر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ارزش و پاداش تفکر بسته به نیت افراد است، موضوع تفکر هر مقدار با ارزش‌تر باشد، فکر نیز اعتبار بیشتری می‌یابد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان به وظایف تبلیغی طلاب و مسئولان حوزوی اشاره کرد و حضور در بین مردم را مهم دانست و گفت: بیان مبانی دینی و ضروریات دین از وظایف ما است و با توجه به بازگشایی مدارس و ورود طلاب جدید، تربیت طلاب عالمه، فرزانه و متدین از مسئولیت‌های والای ما به شمار می‌رود که تنها گذراندن دروس در این فرآیند، اثرگذار نیست بلکه رفتار، گفتار و عملکرد ما مسئولین نقش مهمی دارد.

خانم حسینی واعظ بر نظم در امور و برنامه‌ریزی دقیق در فعالیت‌ها تاکید کرد و با اشاره به برنامه‌های سامانه مبنا گفت: در حقیقت، سامانه مبنا به ما نظم دهی بر اساس اهداف و برنامه‌ها را می‌آموزد و برنامه‌های ثبت شده در آن، به عهده تمام معاونان مدارس است.

در ادامه این نشست مشترک که با محوریت برنامه‌های سامانه مبنا صورت گرفت، هر یک از معاونان استانی در جلسات جداگانه به تشریح برنامه‌های حوزه معاونتی خود با معاونان مدارس پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha